Theo met een extra hoekje af


Herinnert u zich nog dat ruimtelijk inzicht van mijn vorige Theo? Zo ging dat dus met dat extra hoekje.. Na het knippen had ik door dat ik, in het perspectief van de drager, links achter en rechts voor een hoekje had weg geknipt. Uiteraard komt dat dan niet overeen in de zijnaad. Omdat ik niet genoeg stof over had om een nieuw achterpand of twee nieuwe voorpanden te knippen, besloot ik om voor twee hoekjes te gaan, aan elke kant één.


Voor de buitenkant gebruikte ik een Soft Cactus stofje. Heerlijk zacht, lekker licht. De zoon koos dit printje zelf, af en toe een beetje rekening houden met zijn wensen kan alleen maar positief uitdraaien.


Als contrast gebruikte ik de muntgroene Stickly Rockers van Zonen09. Met de muntgroene kam snaps wordt het zo nog wat zomerser. Jammer dat het vandaag pijpenstelen regent (op de zeldzame momenten met wat zon na, zodat ik foto's kon maken :-) ), maar dit wordt toch de outfit voor het communiefeest waar we straks verwacht worden!



Ik maakte een gewone kraag aan dit hemdje, waardoor het hoekje wat kleiner is dan bij de retro kraag van het vorige hemdje.


Het doorstikken van de staander, ik blijf het daar moeilijk mee hebben. Ik kreeg ooit de 'insight information' van Sharon zelf tijdens een zoon-dag over hoe dit aan te pakken, maar telkens weer moet ik vrij ver van de kant stikken om langs de buitenkant niet naast de stander te zitten. Vervelend, maar kom, daar gaat niemand met zijn neus op zitten, zeker?



Grote broer (de ontvanger van dit exemplaar) heeft een veto gesteld tegen overlocksel op zijn blote huid. Om een reactie zoals "Dat kriebelt, mama, ik wil dat niet aandoen!" (zoals reeds weerklonk bij één van de t-shirts die ik voor hem maakte) te voorkomen, ging ik voor geen overlocksel langs binnen.


Aan de zijnaad loste ik dat op door een Engelse naad (of dat meen ik me toch zo te herinneren uit een opsomming van soorten naden die ik ooit ergens las) te maken en te doorstikken met de tweelingnaald. Properkes, al zeg ik het zelf.


Aan de hoekjes zoomde ik ieder randje ook om met de tweelingnaald. 


De mouwen werden afgewerkt met een gewone zigzag, hier de Engelse naad toepassen durfde ik niet uit angst voor bobbels met de ronding van de mouwkop. Langs buiten hetzelfde paspel-truukje als de vorige keer. Het niet-kriebel-hemd werd goedgekeurd.


Deze twee schatjes kunnen vanaf nu samen op stap!


Patroon: Theo // Zonen09 // maat 122

-TNOC-

Reacties

  1. Weer een mooi hemdje dat je gemaakt hebt. Dat ziet er heel veel werk uit. Ik doe het je niet na (daar ben ik dan weer te lui voor om er zoveel energie in te steken. Vooral dan omdat mijn bengels alles direct vuil maken).
    En die Engelse naad is een heel goede oplossing om het gekriebel tegen te gaan. Dat moet ik onthouden.
    Groetjes, Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw heel mooi!Ik heb deze week mijn 1ste hemdje over getekend,nu nog de moed vinden om er aan te beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoe je die twee stofjes combineert. Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal af! Jij bent een hippe naaister!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi hemd en een super afwerking! Daar mag je trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een moeder niet lijden kan voor die naadjes en friemelkes. Zo herkenbaar, maar dan vooral bij de dochter. Ik neem het mij altijd voor, om ook met die Engelse naad te werken als ik hemden maak. de hemden van de winkel zijn ook zo afgewerkt, maar het ontbreekt mij eerlijk gezegd aan moed om uit te vissen hoe je der precies aan begint. Dat is voor als de meneren Theo er is.
    en dat van die staander is bijzonder herkenbaar. de laatste keer had ik het voor de eerste keer goed, maar al die andere keren was het ook niet helemaal zoals ik wilde
    Prachtige hemdjes, super afgewerkt en al weer zo mooi gecombineerd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Amai, gelukkig hier nog geen overlock-kriebeltjes... Wel wat meer werk zo denk ik, maar wel ineens mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige afwerking! Je avondwerk meer dan waard lijkt me! De gevoelige kinderhuid, en duidelijke voorkeuren... Welkom in m'n wereld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig hemdje! Leuke combinatie met die Zonen 09 stof. Die afwerking doet het toch. Het is wat meer werk maar voor hemdjes is een Engelse naad dat echt wel wel waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moh, Joke, wat een prachtig hemdje!! Die jongens van jou zullen wel geschitterd hebben op het communiefeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo proper Joke. Helemaal communieproof!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten