Kerstige kussens (en een kleine tutorial)


In mijn hoofd was het dit jaar al lang duidelijk: Kerstmis werd dit jaar alles erop en eraan, en voor mijn doen ook wel los erover! Alleen zwart en goud, andere kleuren worden verbannen (okee, een streepje wit kan ook nog). Wetende dat mijn kerst-voorraad tot nu toe bestaat uit blauw en zilver, was er dus wel wat werk voor de boeg...


Overal werd vanalles bij elkaar gesprokkeld, als het maar zwart of goud was. Ik werd gewoon gelukkig van ernaar te kijken! 


Ook de kussens in de zetel moesten eraan geloven. Ik was al een hele tijd uitgekeken op de bestaande exemplaren, dus hoog tijd voor vernieuwing! Ik liep een paar stoffenwinkels af, scannen was eenvoudig: alleen zwart met goud doorstond de selectie! Zo liep ik op deze pareltjes bij De Stoffenstraat.


Op een avondje tijd naaide ik een hele set Kerst-kussens. Ik ben er zo blij mee, het hele huis kreeg er een facelift mee :-).


Jawel, op één avond tijd naaide ik zes kussenhoezen. Ik gebruikte dan ook het -volgens mij- meest eenvoudige kussenhoes patroon in the history of ever! Meten, knippen, vier lijnen stikken en klaar!


Op Instagram liet ik ze reeds zien, en er was vraag naar een tutorial over deze easy peasy werkwijze. Ik deed een poging om het uit te schrijven (klik als je geïnteresseerd bent). Het is de basic uitleg, als het niet geheel duidelijk is, geef je maar een gilletje (of een mailtje, dat gaat beter werken).


Om in de sfeer te blijven, werd ook alle Kerst-decoratie in dezelfde kleuren gehuld. De cadeautjes werden zorgvuldig ingepakt, en de zoon heeft geholpen met stempelen. Jammer genoeg hadden we al half december een feestje, en zijn er niet veel cadeautjes blijven liggen...



De Cameo deed weer even overuren, want er moesten vlaggenlijnen komen! Ik maakte een hele reeks, de zoon hielp alweer met kleven en rijgen. 



Voor sommige vlaggetjes was het wat gepriegel om alle stukjes er tussenuit te krijgen, maar het resultaat mag er zijn.



Ik geniet elke dag van de Kerst-sfeer in huis, en negeer rustig dat de rest van het huis een ontplofte chaos is van speelgoed, papieren, naaigerief, ruziënde kinderen en alle kleuren door elkaar ;-)


Stof // De Stoffenstraat // Hoffman California Fabrics
Geen patroon // zie tutorial
Papieren voor vlaggetjes // Ava
Slingers en kerstballen // Kwantum

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Wow zo knap dat je daar tijd voor vond! Hier zijn de kleuren al jaaaaaren rood en goud :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe decoratie...hoe maak je de vlaggetjes met cameo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Cathy! Ik tekende ze zelf in de Silhouette software, een driehoek met daarin allerlei figuurtjes die ik mooi vind, waarvan ik de lijnen liet doorlopen. Een heel werkje, maar blij met het resultaat!

      Verwijderen
  3. Mooi, Joke! Hier ook zwart, goud (en wit) erbij.
    In mijn hoofd heb ik ook steeds hopen plannen, maar er zijn er vaak maar weinig die ik uitgewerkt krijg... (mijn eigen schuld want ik kom gewoon te laat op gang!)
    Leuk om samen met de kinderen te prullen hé!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben helemaal onder de indruk... Prachtig geheel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten