Ole Bomber Style


Sinds dit jaar doet mijn oudste zoon aan voetbal. Ik ben niet altijd even enthousiast, maar hij wel, en daar doen we het toch voor! Ik nam mezelf voor om hem te gaan laten trainen in stijl, en besloot dat een Ole met rits daarvoor wel perfect zou zijn.


Ik knipte deze dus al eind augustus… Gelukkig was er gisteren de 2de Stikfabriek-dag, een hele dag ongestoord naaien. Die dag begint traditiegetrouw (bij een 2de editie, ha!) voor mij met een aantal dingen die 'moeten' gebeuren: een broek inkorten, twee ritsen herstellen, en nieuwjaar-zing-zakken maken. Daarna komt wat 'mag', en wat dus veel leuker is, te beginnen met de Wolf die je hier ziet.


Grote broer draagt erg graag jogging broeken, geef toe, je kan hem geen ongelijk geven. Dat Wolf perfect kan als jogging broek en niet enkel als pyjama, ondervond ik al meermaals. Om het meer een 'gewone' broek te laten lijken, maakte ik zakken met dezelfde contrasterende stof als van de Ole. 


Voor de Ole besloot ik ten eerste dat het dus één met rits ging worden. Mijn eerste Ole met rits, nota bene. En toch wou ik een bomber kraagje, wat me wonderwel lukte (een beetje zelf-stoef af en toe, kuch kuch).


Ik begon er gisteren om vier uur aan, om rond half zes tot de vaststelling te komen dat mijn rits te kort was… Ik had er thuis nog wel een langere liggen… Het vervolg laat zich raden: om half acht zat ik thuis terug achter de naaimachine om het geheel af te werken met de andere rits.


Noot: bij nader inzien was die eerste rits wel prima, en had ik beter het voorpand ingekort, nu valt het wat lang uit. In mijn enthousiasme heb ik de zoon niet laten passen tussendoor, maar dat gaan we niet verder vertellen, afgesproken?


Ik maakte de Ole niet dubbel, da's te warm hier bij de TNOC-kinderen. Ik gebruikte een beleg aan de voorpanden en aan de hals. Voor het beleg van de voorpanden haalde ik mijn mosterd bij Theo, zodat het beleg onder- en bovenaan mooi mee vastzit.



Voor het halsbeleg tekende ik een halve cirkel uit de losse pols, en stikte die langs de buitenzijde door met een siersteek. Ook een eerste keer, maar niet de laatste!


De zoon wou zijn tenue meteen aan, da's het mooiste compliment dat ik kan krijgen! Gezien de snelheid waarmee deze outfit geblogd wordt, kan gesteld worden dat ik ook enthousiast ben :-).


Om te gaan trainen gaat deze tenslotte zeker niet uit de kast komen, het wit zou niet lang wit blijven, denk ik.



Mijn inspiratie:
Bomber inspiratie van

Patroon broek // Wolf // Zonen09 // maat 134
Patroon vest // Ole // Zonen09 // maat 134
Stof effen // Stoffenstraat
Stof print // overgekocht van P'tits monstres

Reacties

  1. Wat een leuke set! Veel te mooi om te gaan trainen, hoor!
    En je versie van de Ole met bomber-kraagje komt op mijn to sew lijstje, super ideetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een zeer geslaagde set!
    En jij kunt toch goed uit de losse pols tekenen hoor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! De bomber versie ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al bij het begin van het blogbericht dacht ik "nee, niet mee laten trainen, veel te mooi!", gelukkig kwam je zelf ook al tot deze conclusie :D

    Prachtig gedaan! Mooie stofkeuze en geweldig mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, super mooie combinatie, Joke! Grote fan van jouw Bomber-kraagje bij de Olé.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, alles klopt aan deze Ole. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi!
    En nee, daarin laten trainen, dat lijkt inderdaad geen goed idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad zeer stijlvol, té voor de training.
    Een superidee voor dat bomberkraagje. Helemaal geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten