Berenalarm!


Tricot hemdjes, big love! Deze stof werd nochtans origineel meegebracht om een standaard Billie mee te maken... Vorig jaar...


Dus toen de plannen wijzigden, was het puzzelen om alles eruit te krijgen. Daardoor moesten sommige delen (binnenpas, staander en beleg) in een ander stofje gemaakt worden.


Wat ben ik blij dat dat zo was! Ik ben vaak nogal conservatief als het op combinaties aankomt, en durf niet vaak voor contrasterend te gaan. Maar mijn ik-mag-geen-nieuwe-stoffen-kopen-houding (die meestal wel werkt de laatste tijd, meestal ...) deed me toch in de restjes kast duiken.


En daar vond ik dus dit restje, waarmee reeds een t-shirt voor dezelfde zoon werd gemaakt en dat echt zot gedragen wordt. Ik vind het mooi, oordeel vooral zelf.


Toen de kam snaps erin moesten (ik blijf bij kam snaps, omdat de zonen een aversie hebben voor knopen) kwam weer de twijfel. Sober donker blauw of contrasterend beige. Hier ging ik voor conservatief ;-). 


De mouwen werkte ik gewoon af met boordstof, lekker gemakkelijk. Ik gebruikte daarvoor de mouwkop van Theo, en de mouw van Billie.


Ondertussen ziet u hier op enkele actie-foto's ook een nooit eerder geblogde Cisse. Die werd gemaakt uit een oude jeans broek van mijn broer. Op het ene been zat een verfvlek, die ik vakkundig verborg onder een opgestikte zak. Dit is echt een heavy duty broek geworden, die vaak gedragen wordt, en bijgevolg al een gelapte knie heeft ;-)


Theo's maken, het went wel, moet ik zeggen. Ik maakte deze tiende Theo in zo'n anderhalf uur. Okee, er zitten geen manchetten in, maar toch, ik was best fier op mezelf! Het is meteen ook mijn tweede Theo voor tieners! Aan de schouders is hij nog een béétje ruim, maar nu kan er een t-shirt onder, en kan deze als truitje gedragen worden.


En nu genieten van het uitzicht als ik de zoon zie rondlopen. Toppie!


-TNOC-

Een reactie is altijd fijn

Patroon // Theo voor tieners // Zonen 09 // maat 140

Reacties

  1. echt weeral een mooi exemplaar, de zoon werd weeral verwend met zo een mooi hemdje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt een heel mooi exemplaar, klassevol en comfortabel meer moet dat niet zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat jouw combinatiekeuzes, of het nu avontuurlijk was of conservatief, niet beter hadden kunnen samenvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben overtuigd ! Heb je een maatje groter gemaakt omdat je hem in tricot maakte ? Hier worden door manlief altijd longsleeves of tshirts uit de kast gehaald...wilt nu juist dat zoonlief zo mooi is met hemdjes �� dus dit is mss een oplossing ��

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten