Stickly rockers Noa


Al meer dan een jaar liggen deze twee schitterende katoentjes te wachten om iets moois te worden. Ik kocht ze op de stoffenlancering van Zonen09, ik ging er zelfs speciaal voor terug. In mijn hoofd was het altijd al een short, maar welk patroon daarvoor geschikt was, wist ik zo niet.


Driewerf hoera dus toen Compagnie M een patroon uitbracht voor katoenen shorts en broeken. Noa leek me ideaal om deze twee stoffen te combineren, het patroon is gemaakt om met contrasterende stoffen te werken (alhoewel zonder natuurlijk ook kan).


Ik koos ervoor om enkel de zakklep te laten contrasteren, en niet de volledige zak. 


Aangezien het een katoenen broek is, mat ik op voorhand erg goed na. Grote broer heeft nogal stevige bovenbenen (sportersbenen, zeggen we dan ;-) ), en die moesten er zeker in passen, want rekken doet dit stofje niet. Afgaand op de matentabel nam ik een zeven jaar in de taille, een zes jaar in de lengte, en ik voegde in totaal 1,5 cm breedte toe aan de pijpen. Perfecte combinatie, de broek zit als gegoten!


Bij tricot durf ik al eens een beetje trekken als iets niet helemaal klopt (oh ja, een beetje scheef gaan op naaivlak is mij niet vreemd!), maar dat kan natuurlijk niet bij katoen. Ik haalde mijn beste precisiewerk boven om het hoekje mooi te krijgen, en persoonlijk vind ik het goed gelukt.


Ik stikte de zakklep eerst door op 2 mm van de rand, en daarna nog een keer bij het vastzetten (zoals aangeraden in de handleiding). Ze hangt dus vast, maar omdat dat op zo'n halve cm van de rand is, ziet het er helemaal niet stug uit.


Er werden al extra Noa's besteld door grote broer, ik zal mijn katoen voorraad eens deftig moeten onderzoeken.


Andere jongens-Noa's die ik reeds zag:

Andere creaties met de Stickly rockers:

Patroon // Noa // Compagnie M

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Ik vond het persoonlijk niet zo een geweldig patroon, maar je doet me van gedachten veranderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk stofje is dat he, en een super patroon. Snel klaar en toch iets niet-standaard:) Ik maakte een meisjes versie (moet nog op m'n blog), ik zag er nog niet zo snel een jongens versie in. Maar deze is echt heel leuk en echt een jongens versie! Mooi gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat patroon ligt hier ook klaar, maar ik vond nog niet hét stofje dat ik ervoor wil gebruiken. Deze versie is wel heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel tof! Patroon en stof liggen hier ook te wachten, maar ik moet er nog aan beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi, echt een leuk patroon voor meisjes en jongens. En, gewoon perfect in die stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. deze vind ik echt top! Mijn zoontje draagt dit model heel vaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super mooi! de stofjes, het patroontje!! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel geslaagd! Goeie keuze om enkel de zakklep te laten contrasteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten