Naaien voor meisjes



Ik heb niet zo vaak de kans om te naaien voor meisjes. Meestal domineren de jongens maaksels dankzij die twee prachtige zonen van mij! Voor de verjaardag van hun nichtje kroop ik dus met plezier achter de naaimachine om een meisjes naaisel te produceren.


Toch greep ik terug naar een oude bekende, rekening houdend met de outfits die haar mama recent voor haar uitzoekt. Billie sluit hier perfect bij aan, weliswaar met een meisjes-toets.


Ik koos een super zachte, warme, donkerpaarse jogging stof bij Petite Couture en combineerde met een restje kant van mijn Awesome Oslo. Het kant gebruikte ik enkel op de voorzijde.


Aan de hals en de heup werden boorden  uit dezelfde stof voorzien, de mouwen werden omgezoomd. Alle afwerkingen deed ik pas nadat ik mijn eigen mama (en de oma van de ontvanger) inschakelde om het truitje al eens te passen bij de kleine meid.


Dit truitje is intussen al op bestemming en goedgekeurd :-).


Patroon // Billie // Zonen 09 // maat 110
Stof // sweaterstof van Petite Couture

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Echt zo mooi! Er mogen nog meisjesnaaisels volgen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee! Misschien ga ik zoiets ook een keer voor mijzelf maken. Ik heb verschillende soorten rekbaar kant liggen maar geen idee wat ik ermee moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super met het kant! Ik maakte een trui op exact dezelfde manier voor ons nichtje van 15, ideaal tienergerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zal de nicht wel blij mee zijn! In de solden heb ik voor mezelf nog zo'n gelijkaardige trui gekocht, misschien in de toekomst dan ook eens zelf maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Mijn tienerzus zou hier ook megacontent mee zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Ik ben ook altijd blij als ik eens iets kan maken voor een meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het effect van kant is geweldig he! Zo krijgt comfy en sportief toch een classy look! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooie Billie! Het kant en paars is een hele leuke match!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een pareltje! Prachtig hoe hij restjes verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat kant er bij maakt het helemaal af. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ZO mooi en ik heb ook een rekbaar kantje liggen..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar echt supermooi zeg! Ik stel voor dat jij nog wat meer slachtoffers zoekt voor meisjesmaaksels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! En dat labeltje vooraan maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik was blijkbaar geen volger meer van je blog. :-( er is echt iets misgelopen! Ik heb blijkbaar ontzettend leuke dingen gemist. Ff inhalen! Deze trui vind ik echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was blijkbaar geen volger meer van je blog. :-( er is echt iets misgelopen! Ik heb blijkbaar ontzettend leuke dingen gemist. Ff inhalen! Deze trui vind ik echt super!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten