Awesome "na de feesten" Oslo



De feestdagen zijn achter de rug, de shapewear en de hoge hakken mogen uit, make-up hoeft even niet. Comfort-kleding, dàt heb ik nodig nu!


Het ultieme compromis dienaangaande: een Awesome Oslo uit het boek van Eva Maria in een Louisiana Lace van bij Mondepot. Nadat Eva zelf bewezen had dat dit patroon ook prima gaat voor volwassenen, was het snel duidelijk dat ik dit boek nodig had.


Eva organiseerde samen met Katelijne een feest voor het boek en de stoffenwinkel, en ik schreef me in. Het werd een blitz-bezoek, maar eentje met fantastisch resultaat! Het leek wel of ik de cadeautjes kreeg, want ik ging naar huis met een gesigneerd boek én een stapel vers gesneden stofjes die op Black Friday besteld werden, inclusief de Louisiana Lace.



De basis voor de trui is een grijze sweaterstof, op de voor-en achterpanden werd de kanten stof mee gebruikt. De idee voor deze trui komt van bij Katelijne zelf, al gebruikte zij een lichtere versie van grijs aan de mouwen. 


De mouw- en heupboorden vallen een beetje smal uit, volgende keer toch wat groter nemen (het staat nochtans duidelijk in het boek van Eva, maar nee, ik moest weer koppig zijn :-) ).


In de breedte is een maat S perfect, al mag dat aan de mouwen misschien nog ietsje minder zijn. Met mijn 1m82 verlengde ik het patroon 6 cm, zowel aan voor- en achterpand als aan de mouwen.


Nu heb ik een heerlijke trui om in weg te kruipen op de sofa, en toch stijlvol onaangekondigd bezoek te ontvangen. Win-win!


Patroon // Awesome Oslo // Urban Style // By Eva Maria
Stof // Grijze sweater // Louisiana Lace // Miss Chips // Mondepot
Inspiratie // Sweater Love // Hangtrui

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Waw! Ik zou daar zo mee gaan werken jong, veel te mooi om in te zetel te hangen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool zeg, echt geslaagd die combi met dat kant! love it, thanks voor de vermelding!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi exemplaar! En jij bent ook zo groot! Hier ook altijd maar verlengen (1.77m)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi !!!
    En <3 voor de perfect geplooide stofjes van bij Mon Depot!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor Joke! Die trui ziet er erg comfy uit! Toch één van de weken ook eens proberen hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel tof met de kant, dat maakt de comfy trui meteen chic!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankzij die kant wordt het toch stijlvol!! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ben niet zo'n kant-fan maar op deze manier vind ik het wel stylish!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er een comfy sweater uit! De kant maakt het weer net iets anders dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooi! De combinatie met de donkergrijze stof is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op dat boek feest toevallig een tetterende mama gezien met een kleintje in een draagdoek? Dat was Ikke :-)
    De trui is echt super! Ben helemaal fan, zo hard zelfs dat ik het misschien wel een beetje namaak! (Met veel credit voor jou dan natuurlijk!) :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten